22 Mart 2013 Cuma

Korku filmi sever misiniz?!

Benim yaş dönemindekiler eskiden Cuma akşamları yayınlanan "Alacakaranlık Kuşağı" nı hatırlar. Hastasıydım direk! O zamandan severim korku filmlerini, şimdilerde izlediklerim çok saçma geliyor bana o zaman daha anlamlıydı korku filmi izlemek herhalde. Geçen hafta sonu iki tane korku filmi izledim. Beni korkuttu mu HAYIR! ama izlerken de sıkılmadım açıkçası. Zamanında izlediğim "Paranormal Activity'nin" yerini hiç bir film dolduramaz. O da izlerken gayet güzel gelmişti de sonrasında yaklaşık 2-3 hafta sonra korkmaya başlamıştım gece yatarken. Kendi kendimi bizim köpeğimiz var, ruhlar, cinler gelse hisseder en azından bizi uyarır diye telkin ederek üzerime yapışıp kalan korkudan kurtulmuştum. Ve bir hata edip "Paranormal Activity 2" nin fragmanını izleme gafletinde bulundum. Ana hem bebek var hem de köpek! Koşarak uzaklaştım ortamdan, zaten serinin kalan bölümlerini de izlemedim açıkçası sonra. Aşağıda önereceğim filmler, klasik ses efekti bol, karanlık, dinamik yani klasik amerikan korku filmleri :)


"American Mary" - 2012



Film başarılı bir tıp öğrencisinin, uğradığı tecavüz sonrasında nasıl bir psikopata dönüştüğü ile alakalı kısaca. Ama filmi ilginç kılan insanların ondan yapmasını istedikleri, " vücut deformasyonu" olarak tanımlanan şeyler. Örneğin bir kız dilini ikiye ayırmasını istiyor, yani bildiğimiz dikine ortadan, iyileştikten sonra baya iki dilli bir insan oluyor. Ya da kendini oyuncak bebeğe dönüştürmek isteyen bir kadın var. Oyuncak bebeklerin cinsiyetleri yoktur çoğunlukla cinsel organ kısmı kapalı, göğüs uçları da yoktur. İşte kadını  buna döndürüyor. Tabi bu arada deli gibi de para kazanıyor bu durumdan bizim deli öğrenci. Ve tüm korkunç vücut deformasyonu olaylarını kendine tecavüz eden kişi üzerinde uyguluyor. Kısaca konu bu ama dediğim gibi insanların kendilerine neler yaptırmak istedikleri kısmı filmi dinamik tutmuş bence. Bunun dışında saçma bir korku filmi :)

"Lanetli Tepeye Dönüş" - 2007


1999 yılında filmin ilk serisi "Lanetli Tepe"nin devam filmi. İlk filmi izlememiştim açıkçası ama zaten konu itibariyle de izlemek gerekmiyor. Bu filmde de ilk filmden göndermeler var. Tipik lanetli bir ev, eskiden akıl hastalarını tedavi etmek için kurulmuş bir bina. Buradaki ölülerin ruhlarını serbest bırakmayan bir heykel, bu heykeli almak için eve giren bir grup insan. Gerisini zaten tahmin etmek zor değil :) Yani ses efektleri ile heyecanı yüksek tutan bir gerilim filmi. Bana bu da saçma geldi doğal olarak ama dedim ya korku filmi işte :)
Yavaş bir film olmadığı için sıkılmazsınız bence.

Bunlar da bu hafta sonu için gerilim sevenlere öneri olsun :)

1 yorum:

  1. Bayılırım korku filmlerine! Ben de 'American Horro Story' adlı güzide korku dizisinin hassstasıyım. Şu an 2. sezonu izliyorum, anneeciiiimmm, çok psikopatat hareketler bunlar.

    YanıtlaSil