8 Mart 2013 Cuma

Bu hafta sonu evde ne izlemeli!


Ben film izlemeyi çok severim. Şimdi şimdi Beren'den vakit bulup bol bol film izleyebiliyorum, bir de film arşivi yapan bir komşunuz varsa benim gibi tadından yenmez :) Hafta sonu yaklaştı, evde film keyfi yapalım diyenlere bir kaç öneri de benden olsun!

The Experiment – 2010


Director: Paul Scheuring
Writers: Paul Scheuring (screenplay), Mario Giordano(novel),
Stars: Adrien Brody, Cam Gigandet, Forest Whitaker


1971 yılında " Stanford Prison Experiment" adında yapılan bir deneyin beyaz perdeye yansımış hali. Daha önce hiç hapishaneye girmemiş, herhangi bir şiddet kaydı olmayan 26 adam bu deney için hapishane şekline getirilmiş bir mekanda iki hafta boyunca gözetimciler olmadan kalmak durumundalar. Bu 26 kişinin bir kısmını gardiyan, kalanları da mahkum yapıyorlar. Her grubun uyması gereken kurallar var, şiddet kullanmak kesinlikle yasak. İsteyen deneyi terk etmekte özgür, fakat bir kişi bile deneyden ayrılırsa kimse parasını  alamayacak. Bol "challenge" yüklü bir film. Birbirini hiç tanımayan adamların bir kaç günde nasıl bir hal aldıklarını heyecanla izledik. Ben her zaman senaryosu gerçek yaşamdan alınan filmleri heyecan verici bulmuşumdur, çünkü yaşananlar birilerinin başından gerçekten geçmiş duygusu filmden çok bir hayat kesiti izliyorum etkisi yaratıyor bende. Daha derine inmek isteyenler için gerçek görüntülerin olduğu deney belgeseli youtube üzerinden izlenebilir.

The Young Victoria  - 2009


Director: Jean-Marc Vallée
Writer: Julian Fellowes
Stars: Emily Blunt, Rupert Friend, Paul Bettany


Oldum olası siyasi filmlerden hiç haz etmem. Hangi ülke olduğu hiç önemli değil, işin içine full politika giriyorsa hemen kapatırım o filmi. İlk başta bu film de öyle mi acaba diye düşündürdü izlemeye karar verdiğimde. Sonuçta çok genç yaşta İngiltere kraliçesi olmuş birinin hayatından bir kesit anlatıyor ama biraz aşk da var sanki dedim başladım izlemeye. Gerçekten tahminlerimin çok ötesinde politik olayların çok yüzüstü anlatıldığı, tamamen kraliçenin yaşamına, duygularına, yetiştiriliş tarzına, aşkına, dost ve düşmanlarına odaklanmış çok güzel bir film. Kişileri ve bağlantıları anlamak için dikkatlice izlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Öyle hem muhabbet edeyim hem filme bakayım derseniz ortasında herhangi bir tarafından tutunamazsınız tekrar filme :) O yüzden sadece film izlemek istediğiniz bir ara izlemenizi tavsiye ederim.

Life of Pi – 2012


Director: Ang Lee
Writers: David Magee (screenplay), Yann Martel (novel)
Stars: Suraj Sharma, Irrfan Khan, Adil Hussain



Malum geçtiğimiz haftalarda verilen Oscar ödülleri ile birlikte bu filmde ön plana çıkma fırsatı yakaladı. En iyi yönetmen, En iyi görsel yönetmen, En iyi orijinal müzik ve En iyi görsel efekt dallarında 4 ödülle taçlandı film. Fantastik macera yazarı “Yann Martel” tarafından 2001 yılında yayınlanmış bir romandan hayat bulmuş bir film aslında “Life of Pi”. Konusu bir yana gerçekten aldığı ödüllerin hakkını verecek derecede görsel efektler  ve film müzikleri harika! Biraz gerçekçi,  biraz fantastik bir film aslında. Tam benim sevdiğim cinsten J  Özetle konusu okyanusun ortasında günlerce bir filikada Richard Parker isimli bir bengal kaplanı ile mahsur kalmış Pi’nin macera dolu  hikayesi.  

Ben henüz izlemedim ama "Aşkın İzleri" filmini de birkaç kişiden duydum, duygu yüklü filmler çok bana göre değil, ben daha çok heyecan, macera, komedi gibi mizacıma uygun filmleri tercih ediyorum ama dramlar da hayatımızın kendisi aslında! Aşklarımıza, kaybettiklerimize, başa çıkmak durumunda olduğumuz aşk acılarımıza, yeni insanlara farklı bir bakış açısı için bu filmi de öneriyorlar :)

Şimdiden herkese keyifli seyirler dilerim! 


2 yorum:

  1. İroş, ilk bahsettiğin deney filminin 'Das Experiment' adlı ilk versiyonunu izlemiştim, 90'lı yıllarda öekilmiş olabilir. Baya baya sinirlerim bozulmuştu izledikten sonra, insanı geriyor değil mi? Çok başarılı.

    Diğerlerini izlemedim ama bu aralar bir 'Life of Pi' patlatıcaz biz de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum o versiyonu da :) Alman versiyonu, yanlış hatırlamıyorsam 2001 tarihliydi, gerçekten sinir bozucu ama bir o kadar da etkili bence :) "Life of pi" mükemmel, dediğim gibi müzikler ve görsel efektler ekstra harika :) sen çok seveceksin bence :)

      Sil