24 Ocak 2016 Pazar

Mutlu göbüşler mutlu bebekler

Yeni tecrübelerim gösteriyor ki mutlu, sağlıklı bir bebek olmanın önemli gereklerinden biri de metabolizması iyi çalışan, günde en az bir kere tuvaletini yapan bir bebek olmak. Hani şimdi markasını hatırlamadığım bir reklamda diyorlar ya, göbüşleri rahat bebekler, mutlu bebekler diye..İşte o öyle doğru ki. Zaten bağırsaklarımız ikinci beynimiz, eğer orada bir problem varsa herşeyde problem oluyor. Özellikle gelişme çağındaki bebek ve çocukların hem fiziksel hem de sosyal, ruhsal gelişimi bağırsak hareketlerinin yavaşlaması veya düzensizleşmesi ile direk olumsuz etkileniyor. Yani ikincil beyin kişinin edebiyat felsefe gibi konularda gelişimine etkide bulunmuyor ama stres ve mutluluk gibi durumlara etkisi büyük.

Beren de ben hiç bağırsak problemi yaşamadım, zaten aşırı gazlı bir çocuk değildi ve her gün düzenli olarak kakasını yapardı, 5 yaşına yaklaştı hala da öyle. Ama Derin öyle değil, sebebini tam olarak anlayamadığımız bir şekilde tuvaletini tutuyor ve günlerce yapmıyordu. İlk başlarda sadece anne sütü aldığı için çok zorlanmıyordu, biz de çok önemsemedik. Çünkü anne sütü alan bebeklerin 8 güne kadar kaka yapmamaları normal demişti doktorumuz.

4 aylık olana kadar düzenli olan bağırsak hareketleri dediğim gibi 8-10 güne kadar beklemeye başladı. 6.aydan sonra ek gıdaya başlamakla birlikte tuvalet yapmak sorun olmaya başladı. Derin 6,5 aylıkken on günlük beklemenin ardından kaka yapmaya çalışırken çok zorlandı. Makattan kan gelecek kadar ağlaya ağlaya yaptı kakasını, zaten ondan sonra biraz psikolojik biraz da bağırsak yavaşlığından kaka yapmak hep bir problem oldu Derin için. Tabi benim için de.

Ama doktorumuz İzlem Hanım'ın önerdiği bir prebiyotik lifi sayesinde tüm bu dertlerden 20 gün içerisinde kurtulduk. Ben İzlem Hanım'a çok güveniyor olsam da araştırma yapmadan, yorumları okumadan hemen bir şey vermekten çekiniyorum. Ben de araştırdım, soruşturdum ve aynen doktorun da dediği gibi bağırsaklarda hiç bir tembellik yapmayan aksine çalışma düzeninin oturmasını sağlayan, içeriği sayesinde bağışıklığın gelişmesini sağlayan Prebiyotik lif ve probiyotik mikroorganizma olan takviye edici gıda "Laxafiber pro1" kullanmaya başladık. Şase şeklinde bir kutuda 30 adet şase ( paket) bulunmakta. Günde iki kez sıvı ya da katı öğünlerin içine konuluyor. Kesinlikle tadını değiştirmiyor gıdaların ve içeceklerin. Tam etki etmesi için 5 gün geçmesi gerekiyor. Derin ikinci kutuya yeni başladı, artık her gün tuvaletini yapıyor hatta bazen iki kere yapıyor. Ben kabızlıkla ilgili bir sürü kişiyle konuştum, yazık 5-6 yaşlarına gelmiş bebeklikten problem çekenler, hastaneye kadar gitmek zorunda kalanlar, bir kaç kere yapıldığında bağırsak florasını bozan lağmanları bir çok kere yaptırmak zorunda kalanlar... Gerçekten başta söylediğim gibi eğer kabızlık problemi olan bir bebek ve ya çocuk kesinlikle potansiyelinin büyük bir bölümünü kullanamıyor bence.

Bunun sebebi nedir, bu bağırsak tembelliği neden olur o ayrı bir konu ama devam etmediği için sorgulamadık neden olduğunu.

Derin'in problemini çözdükten sonraki gece uykuları, hareketleri, algıları, mutluluğu çok farklı. Resmen aydınlandı evladım. Eğer bir gün bile atlarsa bu sefer laxafiber yanında Dopalac şurup veriyorum bir tatlı kaşığı, bu da kakanın sertleşmemesini hatta yumuşamasını sağlayan, bağırsak tarafından emilimi olmayan bir şurup.

Eğer çocuklarıyla böyle bir problem yaşayanlar varsa umarım bu yazıya denk gelir ve çözüm bulurlar.

Bu da burada arşivde bulunsun :)

Sevgiler



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder