31 Ocak 2013 Perşembe

Şimdi KindyRoo'lu olduk!







Annesinden sonra artık 18 aylık bebeğim Bero da okullu oldu. Okul diyorum ama bu bildiğimiz okul öncesi anaokulu ya da oyun gruplarından değil. O yüzden aslında " Şimdi KindyRoo'lu olduk!" demek daha doğru olacak. Bu yazımda Kindyroo nedir, biz orada neler yapıyoruz, bebeklerimiz nasıl vakit geçiriyorlar, yaptıkları onlara nasıl bir geri dönüş sağlıyor bunlardan bahsetmek istiyorum.

 Çocuklarını başarılması gereken bir proje olarak gören annelerden değilim. Sadece özellikle 0-3 yaş dönemin öneminin farkında olan bir anneyim. Bu dönem bebeklerimizin en hızlı geliştiği, dışarıdan alacakları uyaranların çok önemli olduğu bir dönem. Bir proje tamamlamıyoruz belki ama çok daha önemlisini yapıp sıfırdan bir birey yetiştiriyoruz. Bu yüzden yoğun iş hayatıma ara verip canım oğlumla bu dönemde ne kadar vakit geçirirsem o kadar iyi olur dedim, ne de güzel oldu :)

Kindyroo, kısaca 30 yıldır dünyada bulunan, Avustralya'da bulunmuş 0-5 yaş dönemi çocukların tüm gelişim basamaklarını kapsayan bir program. Her hafta içeriği değişen görsel ve nörolojik temalar ile haftada bir saat süren bir çalışma yapılıyor. Her tema çocukların hem fiziksel hem de zihinsel olarak çift taraflı  gelişimini sağlıyor. Örneğin "alansal farkındalık" bir çocuğun hem yere çarpmadan yürüyebilmesini hem de satır aralarını kullanarak yazabilmesini sağlıyor. Ya da "denge ve duruş" hem iyi bir kas yapısı,güzel duruş ve iyi bir vücut gelişimi hem de algılardan mesajların tam olarak alınması ve ileride derslere tüm dikkati verebilmesini amaçlıyor. Bu, çocuklarımıza verebileceğimiz en değerli hediye. Ayrıca tüm bu gelişim süreci sırasında çocuklar hem ebeveynleri ile hem de arkadaşları ile çok keyifli vakit geçiriyorlar. 
Hamilelik sonrasında işten ayrılmadan önce birlikte çalışma fırsatı bulduğum sevgili arkadaşlarım Neslihan ve Nihal, Ataşehir Kindyroo'nun sahipleri. Ben ve çocuklarının gelişim sürecinde benim gibi düşünen bir çok ebeveyn de bu okulun öğrencileriyiz. Evet öğrencileriyiz dedim çünkü aslında bu program öncelikle çocukların ilk öğretmenleri " anne ve babaları" eğiten bir program. Biz çocuklarımızla birlikte öğreniyoruz sonra onlara tekrar ettiriyoruz.

Neslihan bana geçen yaz böyle bir merkez açma işine soyundukları ve bu konuda haftalarca eğitim aldıklarından bahsetmişti. Heyecanla Ataşehir Kindyroo'nun açılacağı günü bekliyorduk. Aralık 2012'de tam da sabrımız tükeniyor, bebekler okullu olmak istiyor derken güzel haber geldi. Hemen deneme dersine katıldık. Beren zaten oldum olası farklı ortamlarda bulunmaktan çok keyif alan bir bebek oldu. İçeriye girer girmez koşarak oyun odasına daldı. Orayı dağıttı, oynamadık oyuncak bırakmadı. Sonra yukarıya asıl seansın yapılacağı platformun olduğu kata çıktık. Beren yine ortalıkta koşturarak her şeyle oynamak istedi. İlk dersimizde Beren ve seansa katılan diğer çocuklar aslında yapılması gereken hiçbir şeyi tam anlamıyla doğru yapamadılar. Yukarıda da dediğim gibi burada ilk amaç annelerin öğrenmesi. Sonrasında tekrar çok önemli!

Haftada bir gün bir saat süren seanslarımız, deneme seansında aldığımız keyif ve öğrendiğimiz bilgiler doğrultusunda hemen ertesi hafta başladı. Beren şu anda" yürüyen-18 aylık" grubunda fakat yakın zamanda 18-36 ay grubuna geçiş yapacak. Daha önce forumlarda okuduğum kadarıyla ortalama 3 haftada çocuklar ortama, platformda yapılması gereken hareketlere uyum sağlıyorlarmış. Gerçekten de 3. dersimizde giderek her şey farklılaşmaya başladı. ( Hatta bugün Beren ilk gün yanına bile gitmek istemediği merdivenlerden desteksiz çıkmayı başardı.) 

Biz gruptaki diğer ebeveynler ile çocukların uyku saatlerini göz önünde bulundurarak saat 10:30 daki seansa katılmaya karar verdik. Sabah uyanıyoruz, oğlumla kahvaltımızı yapıyoruz, şimdi okullu olduk, sınıfları doldurduk..şarkısı eşliğinde yola koyuluyoruz. Kindyroo'nun en sevdiğim özelliklerinden biri içeriye ayakkabı ile girilmiyor olması. Kapıda ayakkabılarımızı çıkarıp doğru oyun odasına gidiyoruz. Burada diğer grup arkadaşlarımızın toplanmasını beklerken çocuklar da sevimli oyun odasında oyuncakları dağıtıyorlar :) Sonra hep birlikte platformun olduğu kata çıkıyoruz. Her hafta değişen içerik ile ilgili evden getirdiğimiz oyuncaklarımızı öğretmenimize teslim ediyoruz. Seanslar sırasında çocukların çıplak ayaklı olması hem kaymamaları hem de ayak tabanlarında yoğun şekilde bulunan sinir uçlarının uyarılması açısından önemli. Zil çalınca tüm ebeveynler çocukları ile alanda toplanıp derse başlıyoruz. Sıvı baloncuklar havada uçuşuyor, bebeklerimize masajlar yapıyoruz, dans ediyoruz, belli bir düzende kurulmuş olan platformu birlikte geçiyoruz, marakaslar ile ritm tutuyoruz, hikayeler eşliğinde çocuklara parmakları, sağı, solu öğretiyoruz, dersin başında vermiş olduğumuz oyuncaklarımızın bulunduğu hazine sandığından herkes  kendi oyuncağını alıyor, gülüyoruz, eğleniyoruz ve dersin sonuna geliyoruz. Aşağıya inip bebeklerimize mamalarını yedirip mutlu mesut tekrar yola koyuluyoruz. Bu derslerin evde tekrar edilmesi en büyük önemi taşıyor. Tekrar edilen tüm hareketler bir sonraki derste keyifle yapılıyor. Derse geldiğimiz günlerde Beren öğlen uykusunu ve gece uykusunu deliksiz uyuyor :))

Ben Beren'i oyun grubuna 2 yaşından sonra yazdırmayı planlıyordum ama dediğim gibi burası çok farklı bir amaca hizmet eden bir kurum. Eğer daha önce varlığından haberim olsaydı Beren'i 6 haftalıktan itibaren getirmeyi isterdim. Biz burada hem çok güzel şeyler öğreniyoruz hem de çok keyifli vakit geçiriyoruz. Bu değerli zamanı birlikte geçirdiğimiz Dilek öğretmen, sevgili arkadaşlarım Neslihan ve Nihal'e de buradan tekrar teşekkür ederim.

Eğer siz de bu farklı deneyimi çocuğunuzla yaşamak isterseniz buradan bilgi alabilirsiniz. 

Kindyroo Ataşehir

Platform












2 yorum:

  1. Canım çok güzel bir yazı olmuş, Yaşasın Kindyroo, yaşasın çocuklarımızın gelişimi diyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Bence de 0-3 yaş hatta onların okula gittiği döneme kadar her yaş çok önemli İroşcum biliyorsun. Eğitim, sevgi, aktivite, doğru-yanlış... Onların dünyası biziz. Bir anne olarak her birinizi ayrı ayrı tebrik ediyorum Kinyroo'yu seçtiğiniz için. Orası benim tam aradığım eğitimi veriyor. Malesef yol olarak bize çok uzak, sizlere katılamadık. Ben de oraya gittiğim günden beri Efe'yi bedensel olarak güçlendirecek ne bulsam hemen yönlendiriyorum, taklalar attırıyorum vs. Zaten onların eğitim mantığı benim düşünceme çok yakın biliyorsun.
    Proje çocuklarımız olmasın evet ama mutlu, güçlü, kendisiyle ve çevsesiyle barışık, özgüvenli ve sevgi dolu çocuklarımız olsun.
    Çalışkan blogger seni, takipteyim! :)

    YanıtlaSil